Beste muziekvrienden,

Op zaterdag 16 december om 20.00 uur houdt Harmonie St. Jozef Kaalheide uit Kerkrade weer haar jaarlijks Kerstconcert. Dit jaar vindt het concert plaats in de prachtige ambiance van de Heilige Lambertuskerk op de markt in Kerkrade-Centrum. Het concert is het laatste wapenfeit in dit jubileumjaar, waarin het 100-jarig bestaan wordt gevierd.

De Lambertuskerk wordt voor deze gelegenheid warm aangekleed tot een concertlocatie in kerstsfeer. Tijdens het concert neemt het orkest u muzikaal mee in de advent- en kersttijd. Naast traditionele kerstliederen zijn er ook verschillende originele composities voor harmonieorkest te beluisteren, zoals de warme klanken van Alfred Reeds ‘Othello’, een muzikale bewerking op een tragedie van Shakespeare, en ‘Echoes of San Marco’. Dit is een spectaculaire compositie van Johan de Meij, waarbij naast het harmonieorkest ook een tweetal koperensembles gelijktijdig meespeelt achterin de kerk. Hierdoor wordt u als bezoeker als het ware helemaal omringd door muziek.

Het orkest is verheugd om tijdens dit concert samen te werken met soliste Carla Maffioletti. De Braziliaans-Italiaanse sopraan staat internationaal bekend als een veelzijdig zangeres, gitarist en producer. Carla Maffioletti is vooral bekend als voormalig zangsoliste bij het Johann Strauss Orkest van André Rieu, waarmee ze circa 120 concerten per jaar gaf. Daarnaast heeft ze jarenlang bij verschillende operahuizen en theaters gewerkt, waaronder het Luzerner Theater en het Stadttheater Giessen in Duitsland. Carla zal samen met het harmonieorkest enkele prachtige aria’s en kerstliederen vertolken, die u helemaal in kerststemming zullen brengen.

De muzikale leiding is in handen van dirigent Björn Bus. De entreeprijs bedraagt €15,- en kaarten zijn online te koop via www.ticketkantoor.nl/shop/kaalheide2023 of vanaf 19.00 uur aan de avondkassa in de kerk.

We hopen u te mogen begroeten en wensen u een genotvol concert toe.

Harmonie St. Jozef Kaalheide