PERSBERICHT

Harmonie St. Jozef Kaalheide wenst u een gezond en muzikaal 2023!

Voor onze vereniging begint 2023, het jaar van ons 100-jarig bestaan, in ieder geval met fantastisch nieuws!

We zijn namelijk heel blij en trots om te kunnen mededelen dat Björn Bus zich opnieuw als vaste dirigent aan ons orkest heeft verbonden (zie tevens het persbericht in de bijlage).

Van 2010 t/m 2019 was hij ook al onze dirigent. In oktober vorig jaar keerde Björn terug op interim basis, met als insteek dat hij uiterlijk tot en met april 2023 zou aanblijven. In de tussentijd zou de vereniging dan een nieuwe dirigent kunnen aanstellen.

Vanaf de eerste repetitie was de spreekwoordelijke “klik” tussen orkest en dirigent als vanouds aanwezig. Nadat bleek dat het draagvlak voor een hernieuwde samenwerking onder de leden zeer groot was, zijn bestuur en dirigent hierover met elkaar in overleg gegaan. Dit met als uitkomst dat Björn Bus met ingang van 1 januari 2023 opnieuw onze vaste dirigent is. En daar zijn wij als vereniging heel blij mee.

Ook Björn zelf is blij terug te zijn bij onze vereniging: “Het voelt fantastisch om terug te zijn op het ‘oude nest’! Kaalheide heeft een symfonische traditie van musiceren in een mooie vereniging met fijne mensen. Samen met bestuur en leden gaan we de komende jaren een aantal mooie artistieke projecten ontwikkelen waar ik zeer naar uitkijk”.

Vanaf januari bereiden dirigent en orkest zich voor op verschillende evenementen in het kader van het eeuwfeest, te beginnen met een jubileummis in de kerk van Kaalheide op zaterdag 18 maart en het bijzondere Jubileum-Oranjeconcert op Koningsdag in het Parkstad Limburg Theater Kerkrade.

Harmonie St. Jozef Kaalheide en Björn Bus gaan de komende tijd met veel passie en plezier aan de slag met een aantal mooie uitdagingen!